Výběr správného dodavatele či technologického partnera bude znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem vašeho projektu. A přestože technické dovednosti a cenové nabídky hrají svou roli, skutečný klíč k úspěchu leží mnohem hlouběji. Jak tedy udělat ten správný výběr a vyhnout se běžným pastem? Není to o tom jít na to s klapkami na očích, ale o to mít oči otevřené pro důležité detaily.

Hledejte partnera, kterému půjde o váš byznysový úspěch

Vybrat si správného dodavatele není jen o zaškrtávání políček. Je to o hledání partnera, který sdílí vaši vizi a bude bojovat za úspěch vašeho projektu stejně tvrdě jako vy.

Jak poznáte, že jste takového partnera našli?

Od první chvíle se zajímá o vaše byznysové potřeby. Kam se jako firma chcete posunout. Jaké máte cíle v horizontu tří až pěti let. Ptá se vás, jakou byznysovou potřebu potřebujete nyní vyřešit. Jak poznáte, že byla vyřešena. Jak vlastně víte, že tato potřeba je reálná a stojí za vyřešení. Jak se projeví výsledek projektu na tržbách a nákladech firmy. Jak na chování zákazníků či zaměstnanců společnosti. Co naopak řešit nepotřebujete a nechcete.

Proč technologický partner potřebuje znát všechny tyto informace? Protože pouze v tomto případě vás technologický partner dokáže provést dodávkou IT řešení, které bude podporovat naplnění takto definovaných cílů a potřeb. Čas a peníze budou investovány do aktivit, které podporují cíle a potřeby. Nebude docházet k plýtvání časem, penězi ani kapitálem lidí. Veškerá pozornost bude soustředěná do hledání řešení pro naplnění byznysových potřeb a cílů vás, zadavatelů. A to je přeně to, co potřebujete.


Kvalita komunikace a spolupráce

V dynamicky se měnícím světě je klíčové, aby spolu zadavatelé a dodavatelé systému úzce spolupracovali. Dávno odzvonilo praktikám z devadesátek, kdy dodavatel dostal zadávací dokumentaci a po dvou letech přinesl výsledek své práce. Ten byl i tehdy nefunkční a neodpovídal skutečným potřebám. Zadavatelé plývali penězi, časem i nenaplněným potenciálem svých firem. Dnes je svět 10x rychlejší. Potřeby uživatelů i zákazníků se rychle mění. Užitek ze softwaru se musí dostavit v řádu měsíců, nikoli let. Staré praktiky již nejsou funkční.

V rámci výběrového řízení se nezaměřujte pouze na cenu případně tvrdé metriky. Vyhodnocujte přístup technologických partnerů, schopnost otevřeně komunikovat o příjemných i méně příjemných záležitostech, schopnost držet slovo či hledat řešení na vaše potřeby. To z papírové nabídky nepoznáte. Využívejte k tomu telefonní hovory, vzájemné schůzky, prezentace nabídek či referenční návštěvy u stávajících klientů. Vyzkoušejte si spolupráci na nějakém menším projektu.

Proč je to důležité? Protože vaše vzájemná spolupráce bude trvat roky. Proinvestujete do ní miliony či desítky miliónů korun. Potřebujete partnera, se kterým si budete rozumět.

Technická odbornost a zkušenosti

Skutečné pochopení technických schopností a zkušeností dodavatele je klíčové pro úspěch vašeho projektu. Ptáte se proč? Protože chcete mít možnost dodavatele změnit, když vám nebude spolupráce fungovat. Stejně tak chcete mít možnost vznikající IT řešení dlouhodobě provozovat, upravovat dle budoucích potřeb či škálovat. A to není možné, pokud na to nejsou IT řešení připravená.

Reference a případové studie

Reference a případové studie jsou vaším oknem do minulosti dodavatele. Neposlouchejte jen sladká slova o tom, jak jsou dodavatelé skvělí. Hledejte důkazy. Jaké výzvy museli překonat? Jaké byly výsledky? A co si o nich myslí jejich předchozí klienti? To vše vám dá lepší představu o tom, zda jsou tím pravým partnerem právě pro vás.

My v MoroSystems propojujeme potenciální klienty s našimi stávajícími, aby si popovídali o naší vzájemné spolupráci. Mimo naši přítomnost. Záleží nám na tom, aby budoucí zákazník nezkresleně poznal, jak pracujeme a co od nás může očekávat. To je základní předpoklad pro dlouhodobou spolupráci a skvělé výsledky.

Velikost technologického partnera a jeho finanční stabilita

Na velikosti záleží. Hledejte technologického partnera, jehož velikost odpovídá velikosti vaší firmy potažmo velikosti projektu, který potřebujete zrealizovat. A ano, mluvit o penězích může být nepříjemné, ale je to nezbytné. Finanční stabilita technologického partnera může ovlivnit schopnost dokončit váš projekt včas a v rozpočtu. Proto se nebojte ptát na finanční zdraví a hledejte partnera, který má zkušenosti s dodávkou projektů podobného charakteru, jako je ten váš. Technologický partner se bude stejně tak zajímat o vaše finanční zdraví, protože je pro něj důležité, aby za svoji práci dostal zaplaceno.

e-book ke stažení   Zaujalo Vás toto téma? Pak pro vás máme připravený celý e-book, který si můžete stáhnout zdarma.