V MoroSystems si zakládáme na vztazích a spolupráci. Věříme, že když lidé spolupracují na smysluplných projektech s kamarády, které dobře znají a mají si s nimi co říci, mohou dosáhnout mimořádných výsledků. Náš přístup a nastavení mysli se projevuje nejen mezi MoroSystémáky, ale také ve spolupráci s klienty. Máme velmi stabilní tým (50 % MoroSystémáků je s námi více než 5 let) i zákaznickou základnu. Ze zpětné vazby víme, že klienty baví s námi spolupracovat. A to je dobře, protože právě díky úzké spolupráci s klienty se nám daří naplňovat technologické i byznysové cíle jejich projektů.
„Pro mě byla spolupráce na projektu Moje AXA opravdu úžasná. Beru to jako vzor fungování ‚business versus IT‘ a celému týmu patří můj upřímný dík. Chtěla bych takto v AXA zažít další projekty.“
– Světlana Chladilová, Customer Experience Project Manager, AXA
A co tedy děláme v MoroSystems pro udržitelnost štěstí v práci? Především jdeme štěstí v práci naproti. Vytváříme přátelské prostředí, ve kterém:
- se cenní otevřená a transparentní komunikace a zpětná vazba
- MoroSystémáci sami hledají způsoby, jakými lze naplnit cíle projektů – nikdo jim neříká, co přesně mají nebo musí dělat
- MoroSystémáci ve vedoucích pozicích podporují týmy a jednotlivce, v práci nejsou proto, aby ostatním řídili život
- rozhodnutí nepadají za zavřenými dveřmi, naopak vznikají v co nejširším plénu a podílí se na nich lidé, kterých se řešená problematika úzce dotýká
- využíváme nástroje a systémy, které nám usnadňují spolupráci
Co ještě pro štěstí v práci děláme? A co o naší kultuře říkají sami MoroSystémáci? To se dočtete v našem (zatím posledním) Culture Book 👈
Štěstí v práci máme dost i pro klienty
Štěstí v práci nechceme jen pro MoroSystémáky, ale také pro naše klienty. Proto jsme vyvinuli metodiku spolupráce byznysu a IT v oblasti vývoje softwaru, která se opírá o agilní principy. Díky této metodice se nám daří doručovat výsledky způsobem, jenž baví jak nás, tak i naše zákazníky. Za naší metodikou se skrývá 6 jednoduchých principů:
- s klientem vytváříme jeden tým, který má společnou misi a cíle, bouráme tak zažitý koncept transakčního chování odběratel-dodavatel, který nevede k výsledkům ani ke štěstí v práci
- přátelské prostředí a vztahy, důvěra, otevřená komunikace, transparentní jednání a plnění slibů – to jsou klíčové ingredience spolupráce
- pravidelná zpětná vazba vedoucí ke zlepšování týmu a jeho výsledků
- garance na bázi kvality týmu či výsledků v dané iteraci, protože smluvní pokuty a neustále otevřená změnová řízení ke štěstí, ani k výsledkům v práci nevedou
- technologická excelence, díky níž jsme schopni naše systémy využívat k naplnění jejich účelu a dlouhodobě je rozvíjet
- s klienty nebudujeme závislostní vztahy – klientům poskytujeme know-how a veškeré námi vyvinuté systémy zůstávají v jejich vlastnictví (vendor lock-inů se bát nemusí), tak aby se mohli kdykoliv svobodně rozhodnout odejít k novému dodavateli
„Všem, kdo pracovali na nástroji RIO, patří velký dík. Obrovsky se vám to povedlo. Žádný z našich minulých projektů neproběhl tak hladce jako tenhle. Zvládli jste nástroj dodat v brilantní kvalitě, na čas – prostě přesně podle plánu.”
– Sylke Maringer, Operational Excellence Director, eBay
O našem způsobu práce mluvíme na veřejnosti jako o iniciativě No Paskvil Agile. Ta se opírá o základní hodnoty a principy agility a zasazuje je do světa dodavatelsko-odběratelského prostředí, které je v mnoha ohledech specifické a odlišuje se od prostředí ryze interního vývoje. Řešení, která v rámci iniciativy předkládáme, se opírají o naše zkušenosti s dodávkami softwarových projektů a produktů a o způsob, jakým software dodáváme.
Pokud byste si o naší úspěšné a roky ozkoušené metodice rádi přečetli víc, můžete si zdarma stáhnout náš e-book 👉 Jak vyvíjet software a nevyhazovat peníze z okna na www.nopaskvilagile.cz
Štěstí v práci přispíváme také systémy, které děláme
Určitě znáte systémy, které se vám špatně používají. Uživatelské rozhraní je nesrozumitelné, zastaralé a nutí vás vyplňovat údaje, které nepotřebujete ke své práci vy ani nikdo jiný. Tlačíte na šéfy, aby systém změnili. Současně si uvědomujete, že změna nástroje bude nákladná a zdlouhavá operace. Jste frustrovaní.
My o vývoji systémů přemýšlíme. Usilujeme o to, aby jejich uživatelské rozhraní bylo snadno použitelné a pracovalo s informacemi, které daní uživatelé skutečně využijí v praxi. Naše systémy uživatelé často využívají i 8 hodin denně. Systémy proto stavíme co nejpříjemnější. To se nám daří díky několika ověřeným postupům:
- využíváme zkušeností z předchozích projektů a obecně platných best practices pro návrhy UX/UI designu – nemyslíme si, že máme na všechno patent, a nesnažíme se vynalézt kolo
- naše systémy navrhujeme pro lidi, a proto děláme maximum, abychom poznali, kdo jsou uživatelé našich systémů, co od našich softwarových řešení očekávají a jak jsou zvyklí pracovat
- sbíráme zpětnou vazbu od uživatelů a jejich návrhy na vylepšení systému, a to i po ukončení hlavní fáze vývoje, protože lidé se mění a co mohlo být ideálním řešením před rokem již nemusí platit
„Co jsem v Chevronu, nikdy jsem neviděl efektivnější a hladší průběh projektu. Opravdu si toho vážíme a rád bych touto cestou poděkoval celému EPS týmu za jejich vysoké nasazení!“
– Soo San Peck, IT Project Manager, Chevron Singapore
👋 Ať už řešíte firemní kulturu či digitalizaci procesů, budu na konferenci Happiness@Work osobně. Napište mi na LinkedIn, rád se s vámi potkám a pobavím.
Stejně jako náš unikátní model dodávky, i Happiness@Work přináší výsledky. Proto jsme dlouhodobým partnerem a podporovatelem konference Happiness@Work.Live, jejíž letošní ročník se koná 13. 10. 2022 v Praze.