Začátkem září proběhl ve španělské Barceloně Atlassian Europe Summit 2018. Jako Platinum Solution Partner jsme při tomto třídenním maratonu informací a přednášek nemohli chybět. Co jsme se dozvěděli? Na co se můžeme v následujících měsících těšit? Na to se podíváme v následujících řádcích.

Produktové novinky

Bitbucket Cloud: Zcela přepracovaný code review

Prozatím pouze Cloudová verze Bitbucketu dostala zcela nové UI po vzoru nového, jednotného designu Jira Cloud. V rámci uživatelského testování se podařilo dosáhnout zrychlení time-to-approve až o 21 %.

Nové UI Bitbucketu bude k dispozici postupně na všech Cloudových instancích v průběhu října 2018.

Serverová verze se dočká nového UI nejdříve s příchodem Jira 8.0

Jira Software a integrovaný Bitbucket Pipelines

Oblíbený nástroj Bitbucket Pipelines se stává součástí Jira Software. V praxi to umožní transparentní sledování deploymentu a jednotlivých issues v rámci deployů a v neposlední řadě integraci Bitbucket Deployment dashboardu.

Do konce tohoto roku by měla být k dispozici také integrace stavu deploymentu a buildů z Bitbucketu do Jiry.

Jira Service Desk Cloud má přepracovaný design

Jira Service Desk ve verzi pro Cloud se dočkal kompletního redesignu, který by měl reflektovat UI a UX připomínky uživatelů i agentů.

Přepracována je sekce správy ticketů, konfigurace projektu, přehledů, reporting. Z pohledu zákazníka dochází ke změnám v portále, kdy se Atlassian snaží primárně směrovat zákazníky k knowledge base na úkor založení požadavku.

Dalším příjemným překvapením pak byla ukázka Jira Service Desk for Mobile – dohledová aplikace pro snazší a rychlejší přístup k ticketům pro L1.

Pokračující integrace Slack

Pokud jste informaci nezaznamenali – před několika měsíci ohlásil Atlassian ukončení vývoje a časem i podpory vlastních komunikačních nástrojů HipChat a Stride. Oficiálním komunikačním nástrojem pro Atlassian ekosystém se stal populární Slack. Ten je aktuálně plně integrován s Jira, Bitbucket či Trello.

Na Summitu byla představena integrace s Confluence, která v budoucnu umožní získávat aktualizace nebo nové komentáře přímo do Slacku s možností na ně přímo reagovat.

Termín dostupnosti nebyl oznámen.

Zákulisní spekulace

Kdykoliv kdokoliv promluvil na Summitu o Slacku, viselo ve vzduchu až magické slovní spojení „Slack Server“. Aktuálně neexistuje žádná oficiální informace, ale spekulace hovoří o beta verzi v první půli 2019.

Atlassian Cloud navyšuje limit uživatelů pro instanci

Atlassian to s Cloudem myslí vážně a do budoucna se hodlá držet vize JaaS, CaaS, BaaS. (poznámka redakce: jedná se o pracovní termíny autora pro Jira as a Service, Confluence as a Service atp).

Nová data centra, nová infrastruktura a investice do optimalizací se odrazila v navýšení maximálního počtu uživatelů na instanci. Ten vzrostl z 2000 uživatelů na 5000 uživatelů.

OpsGenie a Jira Ops

Business Project, Software Project a Service Desk Project. Jira, jak ji známe dnes, dostává nový typ projektu jako takového. Jira Ops Project. A o co jde?

Jedná se primárně o Incident management. Atlassian oznámil akvizici OpsGenie a společně představili Jira Ops – incident management od A do Z. Pro zájemce o tuto problematiku doporučujeme navštívit MoroSnídani na téma Atlassian Summit, kde se tomuto tématu budeme věnovat detailněji. Ti nedočkaví si mohou přečíst základní info na Atlassian Blogu.

Jira 8.0

Asi neočekávanější téma Summitu. Nová major verze Jira.

Na Keynote, která byla Jiře věnována, byl oznámen „jen“ nový design.

Proč nový? Protože dochází k patrně nejzásadnější změně vzhledu a to na všech úrovních za dobu existence Jira. Osmička bude obsahovat nový „Bento“ design, který vyzdvihuje sjednocení informací a minimalismus.  Novému designu se budeme věnovat také na MoroSnídani Summit 2018, nicméně náhled si můžete prohlédnout níže.

1
2

Novinky v komunitě Atlassian

Jako Platinum Solution Partner se snažíme být aktivní také v Atlassian komunitě a to, jak v rámci programu Atlassian Community, tak v Atlassian User Groups.

V rámci těchto programů bylo prezentováno následující:

  • Summitu se zúčastnilo 68 User Group Leaders a Community Champions
  • Zástupci komunity dorazili z 21 zemí
  • Od začátku 2018 se komunita User Groups rozrostla o 18 nových Leaderů
  • 4 User Group Leadeři byli vybráni mezi přednášející na Summitu
  • 2 User Group Leadeři měli svůj vlastní workshop na Summitu
  • Představení Online Atlassian User Groups – interaktvního projektu online User Groups