Tuzemské finanční instituce musí modernizovat, aby udržely krok s konkurencí v České republice i v zahraničí. Průzkum z jara 2022, který zkoumal situaci ve vývoji softwaru v bankách, pojišťovnách a firmách z finančních služeb (BFSI) pak potvrdil stále probíhající masivní digitalizaci napříč segmentem. Na to reaguje i technologicko-konzultační společnost MoroSystems, která již pomohla firmám jako AEVI, UNIQA nebo Benefit Plus, a představuje nový BFSI tým. Ten umožní díky svým dlouholetým zkušenostem, kompetencím a znalostem dodávat technologické inovace do sektoru finančních služeb. Společnostem tak přináší flexibilitu, rychlost a špičkové experty, čímž spojuje výhody interního a externího vývoje.

Eduard Dvořák, MoroSystems

“Speciálně pro zakázky pro BFSI sektor jsme sestavili tým expertů s letitými zkušenostmi z finančního prostředí, kteří se podíleli na realizaci projektů pro AXA/UNIQA, Moneta, Mastercard, ČSOB a řadu dalších. Chceme pomoci firmám z finančního sektoru dosáhnout zlepšení jejich digitálních služeb hned v několika oblastech. Mezi ně patří zrychlení zavádění technologických inovací do praxe, schopnost reagovat na změny priorit a taky schopnost adaptovat se na nové regulace. Klientům pomáháme uchovat klíčové know-how uvnitř firmy a snažíme se tak být během spolupráce spolehlivými, transparentními a inovativními partnery,” vysvětluje Eduard Dvořák, vedoucí BFSI týmu MoroSystems.

„Věříme, že české finanční instituce mají kvalitní produkty, služby a velký inovační potenciál v oblasti digitalizace firemních procesů a zákaznické zkušenosti. Chceme, aby tyto produkty a interní systémy byly snadno dostupné, srozumitelné, moderní a přehledné. A to jak pro zaměstnance, tak pro koncové zákazníky. V rychlém rozvoji však většinu těchto firem omezuje dosavadní způsob realizace softwarového vývoje, který stále probíhá formou dodávky s pevně stanoveným rozsahem, termínem a cenou. Tento způsob spolupráce vede k transakčnímu ping pongu a vytváření závislostí, nikoliv k požadovaným inovacím. My stavíme spolupráci na vyrovnaném vztahu, díky kterému dokážeme být partnerem a nacházet odpovědi na současné potřeby finančních institucí,” říká CEO Tomáš Páral z MoroSystems.

Agilní dodávka bez zbytečné byrokracie

Zatímco se ty největší finanční organizace transformují do technologických firem, které disponují bankovní licencí a nabízející finanční poradenství, jejich konkurenti vývoj často outsourcují. Zároveň jsou tyto menší korporace a střední firmy v BFSI odvětví zvyklé realizovat software – interně i externě – formou dodávky s pevně stanoveným rozsahem, termínem a cenou (FTFP).

“Tento tradiční způsob dodávek softwaru je postavený na transakčním jednání obou stran, která nutí zadavatele krýt si záda před vendor lock-inem a dalšími praktikami pomocí smluv. Tím však inovace ze své podstaty blokuje. MoroSystems přichází s řešením, ve kterém je model spolupráce mezi zadavateli a dodavateli vývoje softwaru postaven na skutečné agilní dodávce,” dodává Tomáš Páral.

Cesta pro technologické inovace finančních institucí

Šest základních pravidlech, podle kterých by se měla řídit dodávka softwaru pro bankovní finanční a pojišťovnické služby:

  1. Agilní dodávky vývoje softwaru, jež finančním institucím umožní rychle zavádět inovace a reagovat na změny priorit
  2. Hybridní realizační tým postavený na otevřené komunikaci a sdílení know-how (bez vendor lock-inu), v němž jsou přítomni zástupci zadavatele i dodavatele vývoje softwaru
  3. Agilní roadmapy pro reporting a výkaznictví
  4. Přátelská firemní kultura vedoucí k vzájemnému učení, nízké fluktuaci a vysoké stabilitě týmu pro udržení si klíčového know how potřebného pro efektivní spolupráci
  5. Technologická excelence
  6. Aktivní řízení rizik


Chcete vědět více o tom, jaké máme zkušenosti s vývojem softwaru ve finančním sektoru? Pokračujte na naše reference.

e-book ke stažení   Zaujalo Vás toto téma? Pak pro vás máme připravený celý e-book, který si můžete stáhnout zdarma.