Na neustálé volání zástupců personálních agentur na firemní čísla pro rekrutování našich IT specialistů jsme si již zvykli a považujeme ho za každodenní folklór. Systém je jednoduchý. Personální agentury sledují sociální sítě, v případě firemního prostředí LinkedIn, kde zjistí jména pracovníků. Po zavolání na firemní číslo se většinou nepředstaví a chtějí přepojit na zvoleného pracovníka. Tyto hovory je snadné filtrovat a ukončit dříve, než se volající dostane ke třetímu slovu.
Vynalézavost českých lidí však nezná mezí ani v náboru nových pracovníků a před pár dny jsem byl poctěn modifikovaným a nápaditým scénářem volání zástupce jedné personální agentury.
Telefon zvoní a já jej zvedám. Na druhém konci slyším ženský hlas. Žena se představuje jako studentka píšící bakalářskou práci. Celý rozhovor probíhá následovně:
Já: Dobrý den, Tomáš Páral, MoroSystems
Aaa aaa: Dobrý den. Věnujete se prosím kvalitativnímu a výkonnostnímu testování software?
Já: Ano. Není to sice naše hlavní činnost, tou je zakázkový vývoj software a outsourcing vývoj software nad platformou JAVA/J2EE, ale jsme schopni i s tímto pomoci. Co byste potřebovala?
Aaa aaa: Píši bakalářskou práci na téma kvalitativního a výkonnostního testování softwaru a ráda bych se zeptala, zdali máte ve firmě specialisty věnující se této činnosti?
Já: Prakticky všechny naše aplikace i ostatní aplikace musí být výkonnostně testované. Nejsem si jist, jestli Vám jsme schopni s Vaší prací pomoci.
Aaa aaa: Myslíte, že bych se měla obrátit na větší firmy jako např. brněnská EEEEEEEE.
Já: To nechám na Vás, ale nejsem si jist, že Vám budou schopni poskytnout informace.
Aaa aaa: Mohl byste mě tedy prosím uvést vaše specialisty na testování. (Zvýšeným hlasem řečeno)
Já: Bohužel Vám nejsme schopni pomoci.
Aaa aaa: Mohu vědět, kam jsem se dovolala a s kým hovořím? (Zde mně to začalo být divné)
Já: MoroSystems.
Aaa aaa: A jméno?
Já: Páral.
Já: Mimochodem, Vy už jste nám někdy volala? Mám Vás v telefonu označenou jako Aaa aa.
Aaa aaa: Nevolala. Hmm. Volám od maminky z práce, tak možná to byl někdo od nich.
Já: Ok a kde maminka pracuje?
Aaa aaa: V Brně.
Já: Mohu znát jméno firmy, abych si to spojil?
Aaa aaa: Píp Píp Píp Píp Píp Píp
Číslo, se kterým jsem vedl tento rozhovor je 736 882 000. Pokud volám zpět, tak mi operátor hlásí, že volané číslo neexistuje. Zná někdo z Vás toto číslo? Jak se bráníte nájezdům personálních agentur ve Vašich firmách? Máte neústupný a sofistikovaný „firewall“ v podobě slečny/paní recepční či nějaké jiné řešení? Podělte se o své zážitky s personálními agenturami.