Spolupráce v týmu bývá problém. V dodavatelsko-odběratelském vztahu násobně složitější. Někdy nemožná. Přesto je klíčem k mimořádným výsledkům. Jak na to?


Víte, že v MoroSystems věříme, že spolupráce lidí přináší mimořádné výsledky. Proto stavíme týmy, které na bázi excelentní spolupráce dodávají IT řešení a technologické inovace.

Jak se na společném cíli sladit v týmu, jehož členy jsou nejen MoroSystémáci, ale také zástupci zákazníka, případně zástupci dalších zainteresovaných stran, které dodávají některé části výsledného řešení?

Klíčovým aspektem úspěchu je, sladit tým za společným cílem. Když tým ví, co se od něj očekává, pak to může doručit. My chceme doručovat řešení, která plní byznysové cíle. Proto si je potřebujeme definovat.

Důležité je pojmenovat si role a zodpovědnosti klíčových členů týmu. Přináší jasně definované zadání a očekávání na aktivity a výstupy. Současně podklad pro pravidelnou zpětnou vazbu.

A často nejde jen o cíle, role a zodpovědnosti. Každá firma má specifickou firemní kulturu, přístup, způsob řešení problémů, je zvyklá na vlastní procesy a způsoby komunikace. Má specifický způsob dávání a přijímání zpětné vazby. Atributy, které zásadním způsobem ovlivňují kvalitu spolupráce.

Pokud se tým sladí, může být velmi úspěšný.
Jinak bude spolupráce drhnout. A tým časem nejspíše selže.

Jak se tomu vyhnout? My v MoroSystems používáme Definition of Delivery.